Svenska Akademien - Du vill så du kan

Läste precis att ett väldigt väldigt bra skånskt reggea band har upphört. Det är som rubriken lyder Svenska Akademien. Efter 10 år på scen tillsammans, tackar dom alltså för sig. Dom ska satsa på egna soloprojekt, så vi kommer att få höra mer av dom fast inte tillsammans.

Bandet bestodd på slutet av dessa bandmedlemmar

Carl-Martin ”Sture” Vikingsson - sång
Agnes Olsson – klaviatur och sång
Lars ”Lars på bas” Thörnblom - bas
Ivan ”GeneralKnas” Olausson-Klatil - sång
Johan ”Räven” Pettersson – klaviatur och sång
Simon ”Don Cho” Vikokel – gitarr och sång
Kenneth Björklund- trummor

Jag började lyssna på dom för ungefär fyra år sedan, och har varit såld på dom från första gången jag hörde dom. Men nu är alltså det slut med ny musik från deras sida, men som sagt det är många band som sagt att dom bryter upp men som efter bara nåt år gör en Comeback, vi får ta o hoppas att så är fallet även för Svenska Akademien:)


Jag har varit och sett detta band uppträda live, fyra gånger. Den bästa konserten var nog den första jag såg dom här i stan. Mycket folk, mycket gung..härlig stämning, fast o andra sidan så är ju alltid stämningen på topp när dom intar scen. Kvittar var det än är, så är det bara.

Dom har gjort väldigt mycket bra musik genom årens lopp, men detta är väl den mest kända låt, som dom flesta har hört nån gång. "Du vill så du kan" skön är den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0